Pakar Kesihatan Anda

Hubungi 012-9025232 untuk pembelian & konsultasi terbaik

Pakar Kesihatan Anda - Hubungi 012-9025232 untuk pembelian & konsultasi terbaik

Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

Semalam saya kongsikan tentang petua hilangkan nafas berbau. Di atas permintaan ramai, hari ni saya kongsikan pula punca nafas berbau yang mesti dielakkan kalau nak nafas segar sentiasa sepanjang hari. Lepas ni dah tak payah rasa rendah, segan, atau kurang keyakinan diri lagi ye icon smile Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

punca nafas berbau 300x175 Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

Di antara punca nafas berbau ialah:

1. Tak menjaga kebersihan mulut dengan betul

Gosok gigi setiap hari kan? Tapi lupa nak bersihkan lidah. Atau pun gosok gigi sehari sekali je, tak cukup tu icon smile Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

2. Makanan berbau

Petai? Jering? Kerdas? Bawang putih? Semua tu punca mulut berbau. Elakkan makan makanan yang berbau kalau kita nak nafas yang wangi dan segar. Kalau makan juga, pastikan terus goosk gigi.

punca nafas berbau1 300x210 Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

3. Bakteria

Bakteria membiak dalam mulut dari sisa makanan yang tidak dibersihkan. Bakteria yang membiak akan menghasilkan amino dan merembeskan hasil perkumuhan yang terdiri daripada asid & sulfur yang menyebabkan mulut berbau.

4. Masalah gusi atau tulang gigi yang kronik (Periodontal Desease)

Penyakit ini menyebabkan tulang gigi menurun dan menyebabkan poket gigi menjadi dalam. Susah untuk dibersihkan dengan berus gigi biasa. Lalu menyebabkan pembiakan bakteria dalam mulut.

5. Demam & selsema

Bila kita demam & selsema, hingus akan terbentuk di dalam hidung. Ia akan meleleh ke belakang lidah atau di tonsil dan melekat di situ. Ini juga boleh menyebabkan nafas berbau semasa demam & selsema. Malah bila dah sihat pun mulut masih berbau. Betul tak?

6. Kurang air liur

Air liur adalah pembilas mulut semulajadi. Bila kurang air liur, air liur menjadi pekat dan susah nak bilas mulut. Bila air liur pekat, oksigen akan kurang di dalam mulut & menggalakkan pembiakan bakteria. Lepas tu mulut jadi busuk. Air liur kurang sebab kurang minum air.

7. Badan bertoksin

Badan bertoksin boleh menyebabkan badan menjadi lemah & nafas berbau.

Apa nak buat kalau nafas berbau?

Kalau nafas anda berbau, elakkan punca-punca nafas berbau yang saya kongsikan tadi & amalkan petua hilangkan nafas berbau yang berkesan ini. Apa yang penting, amalkan Set Nafas Segar Shaklee yang membantu menyegarkan nafas anda dari dalam.

petua hilangkan nafas berba2 300x190 Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

8. Resdung atau penyakit sinus yang lain

Resdung dan penyakit sinus yang lain juga menyebabkan nafas sentiasa berbau. Kalau mulut anda berbau disebabkan oleh resdung, anda perlu rawat resdung tersebut. Apabila resdung dah takde, masalah nafas berbau juga akan selesai. Anda boleh ambil Set Resdung Shaklee yang dah membantu ramai pesakit resdung pulih & kembali normal.

Semoga info tentang punca nafas berbau yang mesti dielakkan kalau nak nafas segar sentiasa itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak order Set Nafas Segar Shaklee? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Punca Nafas Berbau Yang Mesti Dielakkan Kalau Nak Nafas Segar Sentiasa

Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

Bukannya tak gosok gigi, tapi mulut berbau jugak. Kadang-kadang perasan ada kawan tahan nafas bila kita bercakap. Ada juga yang kerutkan muka, palingkan muka, tutup hidung. Kalau yang jenis mulut laser terus main sound je mulut kita busuk. Rasa stress? Rasa rendah diri?  Jom saya kongsikan petua hilangkan nafas berbau supaya tak segan bila bercakap dengan orang.

petua hilangkan nafas berba 300x212 Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

Petua-petua berikut tak perlukan modal yang mahal, cuma selama ni kita je yang tak tahu. Nak tahu petuanya? Check it out:

1. Bersihkan lidah

Bila gosok gigi jangan lupa bersihkan lidah sekali. Sebab kadang-kadang bau busuk tu datangnya dari lidah & air liur. Ada berus gigi yang datang sekali dengan pembersih lidah, jadi gunakan tau!

2. Jangan biarkan mulut kering

Nafas berbau juga terjadi sebab mulut kita kering akibat lama tak minum atau makan. Oleh itu pastikan mulut kita tak kering. Kalau bulan puasa tu lain ceritalah icon wink Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

3. Kunyah gula-gula atau chewing gum

Sentiasa bawa gula-gula atau chewing gum dalam poket. Bila rasa nafas berbau, cepat-cepat makan. Lagi bagus kalau beli yang ada perisa pudina atau peppermint yang membantu menyegarkan nafas.

4. Elakkan makan makanan berbau

Dah lah kita ni jenis mulut berbau, makan pulak petai, kerdas, bawang putih, bawang merah…. memang makin teruklah bau mulut kita. Jauhkan makanan yang berbau kuat. Kalau makan juga, lepas makan terus gosok gigi & bersihkan lidah.

petua hilangkan nafas berba1 300x212 Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

5.  Berkumur dengan air garam

Garam akan membunuh bakteria penyebab bau yang ada dalam mulut. Hanya campurkan 1/2 sudu kecil garam dengan setengah cawan air suam, kacau dan bilas mulut sebelum anda tidur.

6. Berkumur dengan air limau

Sifat limau yang beralkali juga membunuh bakteria yang menyebabkan nafas berbau.

7. Baking Soda

Sesekali, gosok gigi dengan baking soda. Ia akan menghalang pembentukan bakteria dan dalam masa yang sama membantu memutihkan gigi.

8. Detox

Di antara punca nafas berbau ialah badan bertoksin. Sebab tu dah gosok gigi & jaga kebersihan mulut pun nafas berbau juga. Jadi, cara terbaik yang paling berkesan ialah dengan detox. Apabila badan tak bertoksin lagi, insya Allah nafas akan berbau segar. Anda boleh amalkan Set Nafas Segar Shaklee.

petua hilangkan nafas berba2 300x190 Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

Nak tahu macam mana set ni berfungsi menghilangkan nafas berbau?

Garlic Complex adalah antibiotik yang berfungsi untuk memusnahkan bakteria. Garlic Complex Shaklee diprioses dalam suhu yang rendah untuk mengekalkan Allicin. Ia juga mengandungi pudina & ekstrak Rosemary yang berfungsi untuk mengawal bau.

Alfalfa pula menyegarkan nafas & mendetoksifikasikan bau. Alfalfa yang dikenali sebagai ejen Diuretik dan penyahtoksin membantu menghilangkan masalah nafas berbau.

Semoga petua hilangkan nafas berbau supaya tak segan bila bercakap itu tadi bermanfaat untuk anda. Kalau nak kesan yang lebih cepat, ambil Set Nafas Segar Shaklee yang sememangnya berkesan & selamat. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Hilangkan Nafas Berbau Supaya Tak Segan Bila Bercakap

Apa Nak Buat Kalau Anak Sembelit

Apabila kita bergelar seorang ibu, secara automatik kita juga menjadi seorang jururawat. Waktu baby nak kena jaga-jaga takut terkena jaundis atau demam kuning. Sambil-sambil tengok perut takut kembung.  Anak sembelit juga adalah satu benda yang paling ditakuti oleh ibu-ibu. Kali ni saya nak bercerita tentang apa nak buat kalau anak sembelit sebagai panduan kita bersama.

anak sembelit1 300x201 Apa Nak Buat Kalau Anak Sembelit

Apa Nak Buat Kalau Anak Sembelit

Cara mengatasi anak sembelit ini boleh digunakan kepada bayi dan anak-anak yang sedang membesar. Insya Allah ianya selamat dan berkesan.

1. Pastikan anak minum air yang dengan banyak. Kurang minum air adalah antara punca utama anak sembelit. Oleh itu pastikan anak minum air kosong dengan banyak. Air kosong tau! Air manis atau susu tak diambil kira.

2. Periksa pemakanan anak. Sesetengah minuman seperti teh & milo boleh menyebabkan sembelit. Oleh itu, elakkan memberi anak makanan tersebut.

3. Susu formula. Adakah anda baru bertukar susu formula dan anak mula sembelit selepas minum susu baru? Atau pun anak anda dah lama sembelit & sejak dulu tak pernah tukar susu formula? Kalau macam tu, itu bermaksud anda perlu tukar susu formula yang baru.

4. Pastikan anak makan buah yang tinggi serat. Buah-buahan yang tinggi serat membantu mengatasi sembelit. Jika anak anda berumur 6 bulan ke atas, boleh berikan buat betik, pisang, oren atau prun. Buat jus pun boleh.

anak sembelit2 300x173 Apa Nak Buat Kalau Anak Sembelit

5. Teman anak semasa membuang air besar. Membuang air besar adalah sangat menyakitkan & menakutkan apabila anak sembelit. Anak akan menangis dan menjerit-jerit sehingga kita hilang arah. Apa yang anda boleh lakukan?

  • Teman anak. Peluk & pujuk anak yang sedang kesakitan.
  • Bantu anak dengan meyapukan cecair vaseline ke dubur bagi melicinkan bahagian tersebut supaya najis mudah keluar.
  • Pujuk anak supaya jangan meneran dengan terlalu kuat kerana akan menyebabkan dubur luka.
  • Peluk anak & tunjukkan kasih sayang selepas anak selesai membuang air besar.

6. Melembutkan najis dari dalam. Adalah penting untuk melembutkan najis  agar anak tidak menderita sembelit lagi. Dengan pengambilan Mealshakes secara konsisten, ia akan membantu melembutkan najis secara lembut dan berkesan. Anak anda tidak akan menangis dan menjerit kesakitan lagi setiap kali membuang air besar.

anak sembelit 300x212 Apa Nak Buat Kalau Anak Sembelit

Jadi, sekarang anda dah tahu apa nak buat kalau anak sembelit. Apa yang paling penting, ibu jangan cemas bila anak menangis menjerit-jerit bila buang air besar. Amalkan tips yang saya kongsikan tadi & jangan lupa berikan anak ada Mealshakes setiap hari. Belum ada Mealshakes? Hubungi saya sekarang untuk order.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Apa Nak Buat Kalau Anak Sembelit

Petua Tradisional Untuk Merawat Gout Yang Terbukti Berkesan

Gout sememangnya menyiksakan. Kristal yang terbentuk di sendi menyebabkan sakit yang menyucuk-nyucuk apabila bergerak. Hari tu saya dah ceritakan tentang punca gout, hari ni saya nak kongsikan petua tradisional untuk merawat gout yang terbukti berkesan.

petua gout 300x105 Petua Tradisional Untuk Merawat Gout Yang Terbukti Berkesan

Petua Tradisional Untuk Merawat Gout Yang Terbukti Berkesan

Berikut adalah petua tradisional untuk merawat yang terbukti berkesan. Ianya telah diamalkan sejak zaman nenek moyang kita lagi. Anda bolehlah cuba.

1) Kulit kentang

Didihkan air & masukkan kulit kentang. Rebus kulit kentang dengan air tadi untuk menjadikannya ekstrak kulit kentang. Minum air rebusan itu seminggu sekali.

2) Anak pokok durian

Ambil anak pokok durian beserta akarnya sekali. Kemudian rebuskannya bersama dengan kaki ayam . Sup itu diminum dan kaki ayam itu dimakan. Cara tradisional ini adalah antara cara yang paling berkesan dalam merawat penyakit gout.

3) Kaktus

Ambil sekeping kaktus dan kupas kulitnya. Bungkus isi kaktus yang diperolehi dengan daun pisang lalu dipanaskan atas api sederhana besar selama lima minit. Sejukkan sedikit dan tampalkan pada bahagian yang sakit. Amalkan setiap hari.

petua gout1 300x191 Petua Tradisional Untuk Merawat Gout Yang Terbukti Berkesan

Selain itu anda juga boleh mengamalkan Set Gout Shaklee yang terbukti berkesan merawat gout. Set ini terdiri daripada Advance Joint Health Tablet, Omegaguard, Alfalfa & Performance Drink. Nak tahu macam mana vitamin dalam set ini membantu merawat gout anda?

ALFALFA: 
  • Menyingkirkan toksik secara lembut dari badan,
  • Membantu mengawal keseimbangan asid / alkali di dalam badan.
  • Tinggi kandungan protein dan mengandungi lapan enzim pencernaan.
  • Mengatasi bengkak, sakit sendi, bengkak buku lali dan kaki.
OMEGAGUARD:
  • Minyak Omega penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi-sendi pesakit Gout pesakit.
  • Ianya juga bertindak sebagai langkah berjaga-jaga sebelum bengkak itu menjadi lebih teruk.
PERFORMANCE DRINK 
  • Memastikan tubuh pesakit sendiri mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate kerana adalah penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupi dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik

ADVANCE JOINT HEALTH TABLET

  • Berfungsi untuk mengembalikan kesihatan sendi anda agar sihat seperti sedia kala & memastikan tiada lagi bengkak pada sendi.

petua gout 300x215 Petua Tradisional Untuk Merawat Gout Yang Terbukti Berkesan

Semoga petua tradisonal untuk merawat gout yang terbukti berkesan itu tadi bermanfaat untuk ada. Kalau anda dah lama menderita sebab Gout, jangan tunggu lagi. Dapatkan Set Gout Shaklee anda hari ini. Hubungi saya untuk mendapatkannya dengan konsultasi terbaik.

Cik Puan Nurul 2 300x170 Petua Tradisional Untuk Merawat Gout Yang Terbukti Berkesan

Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Gout adalah penyakit yang berlaku akibat lebihan asid urik dalam badan. Ia akhirnya membentuk kristal dalam sendi-sendi seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Pesakit akan rasa sakit seperti dicucuk jarum pada sendi tersebut setiap kali bergerak. Kali ini saya kongsikan punca penyakit gout yang sering dipandang ringan.

punca gout 300x258 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Berikut adalah di antara punca penyakit gout:

1. Tidak cukup minum air sehari iaitu 3 liter.

2. Selalu makan kacang tanah, kacang putih dan kacang bergaram

3. Selalu makan buah-buahan jeruk

4. Selalu makan mee segera

5. Selalu mengambil Nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa

6. Selalu makan mi kuning dan roti canai

7. Selalu dan kerap minum teh kedai

8. Selalu makan coklat dan Milo dan segala sejenisnya

9. Selalu makan durian, rambutan, ciku, mangga siam, mata kucing siam dan longan dgn kuantiti yg banyak.

10. Selalu makan jambu, tembikai & tembikai susu

11. Selalu makan kerang, ketam, udang dan sotong serta telur masin

punca gout1 300x257 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

12. Selalu makan buah berasid seperti oren sunkist, limau mandarin, limau nipis.

13. Selalu mengambil kordial SUNQUICK serta kordial lainnya

14. Terlalu kerap makan makan kari

15. Tidak suka makan sayur terutama sayuran pahit.

16. Stress yg tak terkawal.

17. Kerap mengambil ubat pain killer

18. Selalu makan  fastfood

Rawatan Untuk Gout

Kalau anda telah disahkan mengidap gout, usah susah hati. Anda boleh amalkan Set Gout Shaklee. Dengan pengambilan yang konsisten anda akan merasakan perbezaannya. Sendi-sendi anda tidak akan sakit lagi apabila digerakkan. Anda pasti menyesal sebab sebab tak ambil set ni sejak dulu lagi.

set gout shaklee 300x215 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

Semoga punca penyakit gout yang sering dipandang ringan itu tadi bermanfaat untuk anda. Kalau anda sedang menderita sebab gout, jangan berlengah lagi. Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 3 300x168 Punca Penyakit Gout Yang Sering Dipandang Ringan

4 Petua Mudah Untuk Hilangkan Migrain

Anda selalu diserang migrain? Pantang penat atau stress sikit mesti migrain. Sememangnya anda tak dapat mengelakkan penat, stres, dan punca-punca migrain yang lain. Tapi, anda boleh elakkan migrain dengan mengamalkan 4 petua mudah untuk hilangkan migrain yang akan saya kongsikan sebentar lagi. Insya Allah migrain anda akan hilang.

petua hilangkan migrain 300x196 4 Petua Mudah Untuk Hilangkan Migrain

 

4 Petua Mudah Untuk Hilangkan Migrain

1. Rendam tangan dalam air sejuk

Masukkan ais ke dalam besen & rendamkan kedua-dua tangan ke dalam air tersebut. Sambil-sambil tu genggam & buka tangan anda. Rendam selama yang mampu. Teknik ini dapat membantu saluran darah untuk mengembang & mengecut dengan normal semula, kerana migrain berlaku kerana saluran darah mengembang & mengecut dengan terlalu cepat.

2. Duduk dalam bilik gelap

Cahaya adalah musuh utama apabila anda diserang migrain. Tutup lampu dan rehatlah dalam keadaan gelap sambil merendam tangan dalam air sejuk. Relaxkan badan & minda.

3. Ambil sedikit kafein

Of course, kafein yang berlebihan boleh memudaratkan kesihatan. Namun kafein yang diambil dalam jumlah yang kecil iaitu satu cawan, boleh menjadi ubat tahan sakit semasa anda migrain. Ingat, satu cawan saja. Jangan lebih pulak.

4. Kacang hijau, lada hitam & garam kasar

Bentang surat khabar di atas lantai. Dapatkan bahan-bahan tadi dan letakkan diatas surat khabar tadi. Kemudian pijak sambil berselawat. Insya Allah kacang hijau, lada hitam & garam kasar akan menarik migrain dari kepala anda.

petua hilangkan migrain1 300x132 4 Petua Mudah Untuk Hilangkan Migrain

Selain 4 petua mudah hilangkan migrain diatas, anda juga boleh mengamalkan Set Migrain Shaklee. Dengan pengambilan yang konsisten, anda akan perasan yang migrain semakin jarang datang. Lama-kelamaan, anda tidak akan mengalami masalah migrain lagi. Istimewanya, semasa anda diserang migrain, anda boleh makan vitamin-vitamin dalam set ini & insya Allah, migrain akan hilang dengan cepat.

Set Migrain Shaklee sememangnya berkesan menghilangkan migrain & mencegah migrain daripada berlaku. Set ini terdiri daripada Ostematrix & B Complex. Nak tahu macam mana vitamin-vitamin ini berfungsi?

1) Ostematrix terdiri dari kalsium,magnesium dan vitamin D.
Kalsium  sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot. Migrain berlaku apabila saluran darah mengembang dan mengecut dengan cepat dan ia sering dikaitkan dengan proses pembengkakan (inflammasi). Kalsium membantu supaya saluran darah mengembang dan mengecut dalam ritma yang normal, tidak terlalu cepat.
Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya. Ia juga membantu sistem saraf,pengecutan otot dan saraf,menstabilkan denyutan tidak sekata yang sering di hadapi oleh penghidap Migrain.
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.
punca migrain tips mengat 300x182 4 Petua Mudah Untuk Hilangkan Migrain
2) B complex 
Ia mengandungi Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya.

Semoga 4 petua mudah untuk hilangkan migrain itu tadi bermanfaat untuk anda. Nak dapatkan Set Migrain Shaklee dengan harga istimewa dan konsultasi terbaik? Hubungi saya sekarang.

Cik Puan Nurul 3 300x168 4 Petua Mudah Untuk Hilangkan Migrain

Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

Kecik-kecik dulu saya pernah gelakkan kawan yang datang ke sekolah dengan pipi bengkak kena sapu dakwat biru. Kesian kat kawan tu. Kena beguk rupanya. Cikgu suruh dia balik sebab takut virus berjangkit kat kawan sekelas. Bahaya tau beguk, boleh sebabkan kemandulan! Kalau kena beguk, jangan dibiar. Bahaya! Boleh cuba cara hilangkan beguk dengan cepat supaya virus tak berjangkit kat ahli keluarga yang lain.

hilangkan beguk dengan cepa2 300x200 Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit 

Penyakit beguk berlaku disebabkan oleh kekurangan iodin dan virus Paramiksovirus yang berjangkit melalui cairan lendir yang keluar dari hidung dan mulut. Senang cerita, penyakit ni akan berjangkit kat orang sekeliling bila pesakit beguk hembus hingus, bersin atau batuk. Kalau berkongsi air atau makanan pun boleh berjangkit.  Senang betul nak berjangkit kan?

Kalau kena kat budak-budak, beguk takdelah bahaya sangat. Paling teruk pun akan sebabkan demam dan muntah-muntah. Tapi kalau kena kat orang dewasa, bahaya sangat. Virus beguk boleh menyebabkan radang testis yang menjadi punca kemandulan bagi orang lelaki. Sama juga untuk wanita, beguk boleh menyerang organ peranakan.

Jadi, macam mana nak hilangkan beguk dengan cepat supaya virus tak berjangkit kat orang yang tersayang? Kalau ikutkan petua orang-orang lama, caranya ialah dengan sapukan campuran nila + cuka ke beguk. Sapu je setiap masa, sampai bengkak surut. Petua ni memang berkesan tapi biasanya ambil masa berhati-hari juga untuk bengkak tu surut.

hilangkan beguk dengan cepa1 300x212 Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

Kalau nak surutkan bengkak beguk tu dengan cepat dan selamat, untuk orang dewasa boleh ambil Set Beguk Shaklee yang terdiri daripada Vitalea, B Complex, Vitamin C dan Vitamin E.

Setiap tablet Vitalea mengandungi 75 mcg iodin. Tadi saya ada cerita beguk terjadi sebab kekurangan iodin kan? Jadi, pengambilan 2 biji Vitalea setiap hari akan memastikan badan kita mendapat iodin yang mencukupi supaya beguk cepat surut.

B Complex yang juga dikenali sebagai vitamin anti stress akan membantu menceriakan kita. Kalau kita sakit, biasanya kita rasa stress dan sedih. Betul kan? Kalau kita rasa macam tu lagi lambat nak sihat. Pengambilan B Complex akan buatkan kita rasa ceria dan insya Allah akan buatkan kita sihat dengan lebih cepat.

Selain tu, biasanya  pesakit beguk takde selera nak makan. Maklumlah, sakit kan bengkak kat situ. B Complex akan bagi selera makan supaya boleh makan seperti sedia kala. Macam orang sihat. ^_^

Vitamin C membantu tingkatkan imuniti badan supaya menjadi kuat dalam melawan virus yang sedang menular kat dalam badan kita. Waktu kena jangkitan beguk, penting sangat untuk kita tingkatkan imuniti. Kalau lemah, dikhuatiri virus akan sampai ke organ peranakan kita.

Vitamin E pula berfungsi untuk menjaga organ peranakan kita, supaya jadi kebal daripada serangan virus beguk. Bila kita ambil Vitamin E, seumpama kita bina kubu keliling organ peranakan untuk menangkis serangan virus Paramiksovirus yang boleh menyebabkan kemandulan tu.

hilangkan beguk dengan cepa3 300x214 Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

Untuk kanak-kanak pula, boleh ambil Set Beguk Kanak-kanak Shaklee yang terdiri daripada Vitalea for Children & Chewable Vitamin C.  Vitalea For children membekalkan vitamin B dan 19 mineral lain untuk membantu melawan virus beguk dengan cepat dan selamat.     Chewable Vitamin C pula membantu meningkatkan imuniti. Takdelah kita kesian tengok anak kecil menderita 3 4 hari sebab beguk.

hilangkan beguk dengan cepa4 300x214 Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

Sekarang anda dah tahu cara hilangkan beguk dengan cepat supaya virus tak berjangkit kat orang yang tersayang! Jangan berlengah lagi. Dapatkan Set Beguk Shaklee anda hari ni juga. Hubungi saya untuk order!

Cik Puan Nurul 3 300x168 Cara Hilangkan Beguk Dengan Cepat Supaya Virus Tak Berjangkit

10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

Stretch mark kat perut disebabkan mengandung memang menyakitkan hati. Badan dah kurus, perut dah kempis semula. Tapi kesan stretch mark masih ada. Dah beli krim hilangkan stretch mark pun tak hilang. Kononnya berkesan tapi habuk pun tarak. Jangan sakit hati lagi. Jom amalkan 10 cara hilangkan kesan stretch mark hodoh di perut yang berkesan ni.

hilangkan stretch mark5 300x177 10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

Stretch mark boleh terjadi di perut, lengan dan peha. Ada orang yang bertuah, anak dah 5 tapi perut cantik je. Kalau yang dari segi genetiknya berketurunan ada stretch mark waktu mengandung, anak baru sorang tapi perut dah berselirat penuh stretch mark. Nak tahu 10 cara hilangkan kesan stretch mark hodoh di perut? Teruskan membaca!

1. Minyak zaitun

Kandungan dalam minyak zaitun membantu melembabkan semula kulit perut. Penggunaan yang konsisten akan membantu melunturkan warna strecth mark.

2.  Diet tinggi protein

Protein akan merangsang peningkatan kolagen dalam kulit supaya kulit menjadi cantik semula. Protein juga membantu penghasilan sel kulit yang baru untuk menggantikan sel kulit lama yang dipenuhi stretch mark.

Apakah sumber protein? Contoh makanan tinggi protein ialah susu, ayam, keju, ikan,  daging, kekacang, dan telur. Adna juga boleh ambil Energizing Soy Protein (ESP) bagi memastikan badan  mendapat protein yang secukupnya setiap hari.

3. Gel Aloe Vera

Ambil Aloe Vera segar. Sapukan gel Aloe Vera ke bahagian perut yang dipenuhi stretch mark. Biarkan selama 2 jam, bilas. Lama-kelamaan anda akan nampak stretch mark akan semakin pudar.

hilangkan stretch mark4 300x177 10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

4.  Kentang

Hiris kentang kepada kepingan yang nipis. Ambil 1 hirisan dan sapukan ke stretch mark. Teruskan menggosok selama 5 minit. Lebihan kentang yang lain boleh disimpan didalam peti ais & digunakan untuk hari seterusnya.

5. Lemon

Lemon mengandungi agen peluntur yang boleh memudarkan stretch mark. Caranya ialah perah jus lemon & sapukan jus tersebut ke stretch mark. Biarkan selama 20 minit sebelum dibilas.

6. Air Kosong

Pastikan anda minum sekurang-kurangnya 3 liter air kosong setiap hari kerana pengambilan air kosong yang mencukupi akan memastikan kulit kita sentiasa lembab & membantu mencepatkan proses memudarkan stretch mark.

7. Vitamin E

Vitamin E sememangnya terbukti berkesan untuk mencantikkan kulit dan menghilangkan parut, termasuk kesan stretch mark. Macam mana Vitamin E menghilangkan stretch mark? Ia membantu mengembalikan keanjalan kulit dan membaiki tisu kulit supaya stretch mark hilang dan diganti dengan kulit baru yang cantik.

8. Vitamin C

Viitamin C juga adalah vitamin untuk kecantikan kulit. Ia merangsang pembentukan kolagen kulit iaitu menggalakkan penghasilan kulit baru yang bebas kesan stretch mark.

9. Skrub Aprikot

Ambil sebiji aprikot, lenyekkan sehingga hancur & jadikan skrub. Gosok di bahagian perut yang ada strecth mark selama 5 minit dan bilas.

10. Set Stretch Mark Shaklee

Set ini terdiri daripada ESP, Vitamin C dan Vitamin E Shaklee. Tadi saya dah cerita tentang kepentingan protein, vitamin E dan vitamin C untuk menghilangkan stretch mark kan? Haaa…..dalam set ni ada semua 3 elemen tu. Gabungan kesemua vitamin dalam set  ini akan menghilangkan stretch mark anda dengan cepat, asalkan anda ambil dengan dos & aturan yang betul.

hilangkan stretch mark6 300x215 10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

Sebagai bonus, anda akan mendapat Ebook 15 Resepi Masker Shaklee di bawah. Resepi masker ini boleh disapu ke stretch mark untuk mempercepatkan lagi proses menghilangkan stretchmark, dan juga boleh disapu ke wajah untuk kecantikan. 2 in 1. Best kan?

 10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

Semoga 10 cara hilangkan stretch mark hodoh di perut yang saya kongsikan tadi bermanfaat untuk anda. Nak stretch mark anda hilang dengan lebih cepat? Order Set Stretch Mark Shaklee anda hari ini juga. Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 3 300x168 10 Cara Hilangkan Kesan Stretch Mark Hodoh Di Perut

Petua Hilangkan Parut Yang Selamat Dan Berkesan

Siapalah yang takde parut? Paling koman ada parut kesan gigitan nyamuk. Paling menyampah parut jerawat. Kat muka pulak tu duduknya. Belek muka kat cermin je sakit hati. Usah gusar lagi. Jom amalkan petua hilangkan parut yang selamat dan berkesan ni.

petua hilangkan parut1 300x205 Petua Hilangkan Parut Yang Selamat Dan Berkesan

Petua Hilangkan Parut Yang Selamat Dan Berkesan

Kat pasaran memang banyak produk kecantikan untuk hilangkan parut. Macam-macam janjinya. Pakai hari ni esok terus cantik pun ada. Tapi confirm ke kandungannya selamat tanpa bahan kimia yang membahayakan?

Banyak produk di pasaran yang disenaraikan sebagai merbahaya oleh KKM jadi hati-hati. Lagi selamat kalau amalkan petua hilangkan parut yang selamat dan berkesan ni. Murah pun murah, guna bahan yang ada kat rumah je.Tak payah keluar duit beli produk mahal-mahal. Nak tau petuanya?

1. Serbuk teh

Ambil segenggam serbuk teh yang sudah digunakan. Rendam dalam satu cawan air suam dan biarkan hingga sejuk. Sapukan ke bahagian badan yang berparut, biarkan selama 10 minit, kemudian bilas dengan air.

2. Ubi kentang

Kupas kulitnya kemudian dipotong nipis-nipis. Kemudian sapukan pada parut. Sisa kentang yang tertinggal boleh dibiarkan menutup parut hingga kering seketika, kemudian cuci bersih.

3. Air asam jawa

Sapukan pada tempat yang berparut dan biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur. Insyaallah ia amat berkesan untuk menghilangkan parut.

 Petua Hilangkan Parut Yang Selamat Dan Berkesan

Nak Ebook ni secara percuma? Hubungi saya sekarang di talian 012-9025232

4. Minyak zaitun

Sapu minyak zaitun ke parut setiap hari. Kandungan Vitamin E dalam minyak zaitun akan memudarkan parut yang ada.

5. Madu

Madu merupakan makanan kegemaran Rasulullah yang kaya dengan 1001 khasiat. Di antaranya ialah untuk memudarkan parut. Sapukan madu ke parut secara konsisten, insya Allah anda akan melihat kesannya.

6. Aloe vera

Alor vera juga merupakan tumbuhan serba guna yang boleh membantu menghilangkan parut baru. Sapukan sekerap yang boleh. Lagi elok kalau anda gunakan lendir aloe vera dari pokok yang segar.

7.  Timun

Ambil seketul timun. Kisar dan tapis airnya. Sapukan pada kawasan berparut. Biarkan selama 15-20 minit kemudian basuh.

8. Jagung muda

Parut dan sapu ke bahagian berparut. Biarkan selama 20 minit.

Kesemua petua hilangkan parut  yang selamat dan berkesan itu tadi adalah himpunan petua orang lama yang diamalkan sejak dulu lagi. Ianya terbukti berkesan tapi mengambil masa yang agak lama untuk nampak hasilnya.

Biasanya kalau gunakan cara yang semulajadi tanpa bahan kimia, macam tu lah. Akan ambil masa. Tak macam produk yang dipenuhi bahan kimia. Kalau anda agak tak sabar nak hilangkan parut, tapi takut nak guna produk di pasaran yang belum tentu selamat, saya ada penyelesainnya.

Anda boleh amalkan Vitamin E Shaklee yang terbukti berkesan menghilangkan parut, tak kira lama atau baru. Tak percaya? Jom kita tengok testimoni pengguna Vitamin E Shaklee yang berpuas hati ni.

Menurut beliau, dah 7 tahun beliau dihantui masalah parut hitam di muka & jerawat degil. Sekarang? Dah cantik & gebu. Jom tengok video ni dulu.

Kakak yang dah 7 tahun muka berparut ni pun dah cantik sekarang. Nak testimoni lagi? Jom tengok ni:

petua hilangkan parut 300x212 Petua Hilangkan Parut Yang Selamat Dan Berkesan

Anda taknak cantik jugak ke? Taknak hilangkan parut yang hodoh tu? Nak cik abang makin sayang? Jangan buang masa lagi, order Vitamin E anda sekarang!

Cuma ambil satu biji setiap hari. Sebiji lagi pecahkan dan sapu ke bahagian yang berparut. Percayalah….parut-parut yang hodoh tu akan hilang. Harganya cuma RM149. Sebotol ada 120 biji. Satu biji jatuh RM1.25. Sangatlah murah untuk kesan yang menakjubkan.

Kalau anda nak hilangkan parut, bolehlah amalkan Vitamin E Shaklee dan petua hilangkan parut yang selamat dan berkesan ni. Anda pasti berpuas hati. Nak order? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 3 300x168 Petua Hilangkan Parut Yang Selamat Dan Berkesan

Petua Merawat Tumit Merekah

Bila tengok kaki orang lain cantik, rasa segan pulak sebab tumit kita merekah. Tak cantik langsung. Bukannya kita tak jaga tumit kaki, tapi tak tau kenapa jadi merekah. Makin menjadi-jadi pulak tu. Jangan biarkan, sebab kalau makin serius, tumit merekah boleh menyebabkan rasa sakit dan berdarah-darah. Jom amalkan petua merawat tumit merekah yang akan saya kongsikan ni. Murah dan boleh buat kat rumah. Semua orang boleh buat.

Tumit Merekah 300x184 Petua Merawat Tumit Merekah

Petua Merawat Tumit Merekah

Apa punca tumit kita merekah? Di antara puncanya ialah terlalu banyak berjalan. Kat rumah kita biasa berjalan tanpa kasut dan kaki terkena lantai. Itu pun antara punca tumit merekah. Kalau rumah kita berlantai simen atau mozek, lagi lah sejuk & teruk tumit kaki kita merekah. Takpe, tak payah pening kepala. Jom cantikkan semula tumit kita dengan petua ni:

1. Pakai selipar
Kalau rumah kita berlantai simen atau mozek, amalkan pakai selipar dalam rumah. Kalau nak nampak cantik sikit pakailah selipar comel berbulu-bulu atau gambar kartun. Jangan lupa juga pakai selipar bila masuk ke tandas.

2. Mandi

Waktu mandi, jangan lupakan bahagian tumit kita. Pasktikan tumit disabun & dibilas dengan baik. Dah siap mandi jangan lupa keringkan betul-betul. Jangan biar basah.

3. Sapu Krim

Lepas dah lap kering tumit tu, sapukan Herbal Blend Cream Shaklee ke tumit kaki yang merekah. Krim ni sememangnya terbukti berkesan melicinkan tumit kaki yang merekah. Harganya cuma RM27.50 satu tiub dan tahan lama. Berbaloi sangat.

4. Rawatan pedicure

Petua merawat tumit merekah yang seterusnya ialah rawatan pedicure di rumah. Tak perlu habiskan duit pergi ke saloon. Boleh buat seminggu sekali sendiri kat rumah, sambil rehat-rehat tengok tv atau baca buku. Caranya:

Tumit Merekah1 300x178 Petua Merawat Tumit Merekah

  • Sediakan 1 besen air panas. Masukkan secawan garam. Kalau ada epsom salt lagi bagus. Garam bukit pun boleh. Kalau takde, pakai je garam yang ada kat dapur tu. Boleh juga.
  • Kalau nak wangi, boleh titiskan minyak aroma terapi kegemaran kita.
  • Rendamkan kaki. Rendamlah selama yang kita nak. Kalau saya, biasanya saya rendam kaki sampai air sejuk.
  • Dah siap, lap kaki bagi kering. Ambil pumice stone dan gosok bahagian tumit yang merekah. Perlahan-lahan, jangan sampai berdarah pulak. Nak lagi best? Mintak tolong cik abang tolong gosokkan.
  • Dah siap gosok dengan pumice stone, boleh sapu Herbal Blend Cream Shaklee kat tumit.
  • Siap! Senang je kan.

5. Herb Blend Cream Shaklee

Krim ni boleh kita sapukan selalu kat tumit. Lepas mandi, sebelum tidur. Bila-bila yang kita nak. Krim ni tak berminyak atau melekit. Sapu je terus hilang. Yang best nya krim ni bukan saja berkesan untuk licinkan tumit kaki merekah, tapi juga boleh digunakan seisi keluarga untuk ruam bayi, hilangkan ketuat atau kutil,kulit menggelupas, ekzema, kesan gigitan nyamuk, dan sebagainya.

Ini adalah antara testimoni mereka yang berjaya merawat tumit merekah dengan Herbal Blend Cream Shaklee:

tumit merekah 300x252 Petua Merawat Tumit Merekah

tumit merekah1 300x252 Petua Merawat Tumit Merekah

6. Set Tumit Merekah Shaklee

Kalau masalah tumit merekah yang anda alami adalah sangat teruk, hingga berdarah atau menyebabkan kesakitan, saya cadangkan anda ambil Set Tumit Merekah Shaklee. Set ini terdiri daripada Herbal Blend Cream, Vitamin E dan ESP.

Vitamin E membantu merawat masalah kulit merekah dari dalam. Vitamin E bukan sahaja membantu menghilangkan rekahan di tumit tapi sebagai bonus, vitamin ini yang merupakan salah satu vitamin dalam Set Cantik Shaklee akan memberikan anda kulit cantik dan glowing. Untung sangat. Tumit merekah hilang, kulit pun makin cantik.

Energizing Soy Protein (ESP)  yang mengandungi protein merupakan makanan asas kepada sel dalam badan. Bila sel dalam badan mendapat makanan yang mencukupi, maka tumit kaki kita akan kembali cantik berseri.

petua rawat tumit merekah1 300x178 Petua Merawat Tumit Merekah

Itulah dia petua merawat tumit merekah yang boleh kita cuba. Amalkan selalu secara konsisten, insya Allah akan dapat tumit yang licin dan cantik. Nak order Herbal Blend Cream atau pun Set Tumit Merekah Shaklee ? Hubungi saya sekarang!

Cik Puan Nurul 3 300x168 Petua Merawat Tumit Merekah

pixel Petua Merawat Tumit Merekah

Switch to our mobile site

Copy Protected by Chetans WP-Copyprotect.